Uw bezoek aan de polikliniek

Uw bezoek aan de polikliniek

Voor een eerste afspraak bij een polikliniek van Nij Smellinghe heeft u een verwijzing van uw huisarts nodig. Deze verwijzing kan uw huisarts op twee manieren doen:

  1. Uw huisarts maakt gebruik van ‘Zorgdomein’. Dit is een digitaal systeem waarmee hij u rechtstreeks kan verwijzen naar een specialist van Nij Smellinghe. U krijgt van uw huisarts een brief waarin staat hoe u zelf een afspraak kunt maken met deze specialist
  2. Uw huisarts maakt gebruik van een verwijsbrief. Deze brief krijgt u mee. U kunt dan zelf via Mijn Nij Smellinghe of telefonisch een afspraak maken bij de polikliniek van Nij Smellinghe.
Hoe bereid ik me voor op een afspraak?

Praktische informatie

Wat moet ik meenemen naar mijn afspraak?
Tijdens uw bezoek aan Nij Smellinghe vragen we u om de volgende zaken mee te nemen.

  • De verwijsbrief van uw huisarts of het verwijsnummer van ‘Zorgdomein’
  • Een geldig identiteitsbewijs
  • Uw patiëntenpas
  • Uw afsprakenkaartje
  • Overzicht van medicijnen die u gebruikt (zowel reguliere als homeopatische geneesmiddelen)
  • Verzekeringspapieren

Hoe maak ik een patiëntenpas aan?
Komt u voor het eerst in Nij Smellinghe? Laat dan een patiëntenpas maken bij het receptie polikliniek.

Voor het maken van deze patiëntenpas heeft u nodig:

  • Verzekeringspas
  • Geldig identiteitsbewijs (voor mensen vanaf 14 jaar)

Houd er rekening mee dat bij het maken van een patiëntenpas ook een foto van u wordt gemaakt. Dit gebeurt via de webcam.

Hoe werkt de aanmeldzuil?
In Nij Smellinghe maken we gebruik van een aanmeldzuil. Deze aanmeldzuil heeft een scherm en een scanner. Wanneer u uw patiëntenpas scant, zijn op het scherm uw patiëntgegevens zichtbaar. Met één druk op de knop kunt u zich aanmelden voor uw afspraak op de polikliniek. De aanwezige gastvrouw/heer helpt u indien nodig met deze digitale aanmelding en verwijst u naar de wachtkamer.

Ik heb een afspraak, maar ik ben verhinderd. Hoe geef ik dit door?
Wanneer u ziek of verhinderd bent, verzoeken we u om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. U kunt bellen met het telefoonnummer dat op uw afsprakenkaart staat. De assistente annuleert de afspraak en plant een nieuwe datum voor u in.

Een afspraak wijzigen

  • Wilt u een afspraak verplaatsen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de polikliniek
  • Wilt u een afspraak afzeggen? Dit horen we graag op tijd
  • Wilt u een afspraak vervroegen omdat uw klachten toenemen? Neem dan contact op met uw huisarts
  • Wilt u een vervolgafspraak maken? Dit kunt u doen tijdens de afspraak met de specialist of aan de balie van de polikliniek

Let op: bent u in de afgelopen twee maanden langer dan 24 uur in een buitenlands ziekenhuis opgenomen geweest? Of woont/werkt u op een varkens/kalverenbedrijf? Dan horen wij dat graag van u als u een afspraak maakt. 

Routenummers poliklinieken en afdelingen
Om de weg te vinden in Nij Smellinghe hebben alle poliklinieken en afdelingen een eigen routenummer. Deze routenummers vindt u op uw afsprakenkaart en op diverse wegwijzers in ons gebouw.

Bekijk hier alle routenummers

  1. pdf Routenummers Nij Smellinghe 49 kB Download