Als ik extra hulp nodig heb, wat kan ik dan doen?
U kunt een e-mail sturen naar myvue@nijsmellinghe.nl.
Kan ik een iMac, iPad of iPhone gebruiken om mijn radiologische beelden te bekijken?
Ja, dat kan. MyVue werkt op de besturingssystemen van Apple, Google en Windows.
Welke versie van Internet Explorer heb ik nodig?
U kunt MyVue gebruiken met Internet Explorer 10 en 11. Heeft u een lagere versie van Internet Explorer? Installeer dan Google Chrome of Firefox op uw computer.
Kan ik naast Internet Explorer ook Google Chrome, Safari of Firefox ook gebruiken?
Ja, dat is mogelijk.
Kan ik mijn onderzoeksverslag ook lezen?
Dat kan. Uw onderzoeksverslagen zijn twee weken nadat u bij ons in het ziekenhuis bent geweest beschikbaar op MyVue. Voor de 20-weken echo is geen verslag beschikbaar.
Kan ik mijn onderzoeken delen met anderen?
Ja, dat kan. In de gebruikershandleiding kunt u lezen hoe u dat kunt doen (hoofdstuk 4).
Ik wil nog steeds een CD laten branden van mijn onderzoek, is dit mogelijk?
Ja, dat is mogelijk. U kunt zelf een CD branden via uw PC (indien u een CD-brander heeft), nadat u het onderzoek heeft opgeslagen op de PC. In de gebruikershandleiding (hoofdstuk 4, paragraaf 3) leest u hoe u uw onderzoeken kunt opslaan op uw PC.
Kan ik meerdere onderzoeken zien?
U kunt alleen onderzoeken inzien die u heeft ondergaan bij poliklinieken die MyVue aanbieden.
Kan ik een tablet of smartphone gebruiken om mijn onderzoeken te bekijken?
Ja, dat kan. MyVue is geschikt voor weergave op uw tablet en smartphone.
Hoe weet ik wanneer mijn onderzoek te bekijken is op MyVue?
U krijgt een e-mail waarin staat dat er nieuwe informatie voor u beschikbaar is.
Kan ik het onderzoeksverslag thuis printen?
Ja, klik daarvoor op het pictogram ‘Verslag afdrukken’ als u het onderzoek bekijkt.
Oplossingen bij gebruikersvragen
Inloggen op MyVue
Probleem: Ik heb geen wachtwoord.
Oplossing: Uw wachtwoord staat op het e-mailbericht dat u van ziekenhuis Nij Smellinghe heeft ontvangen. Dit wachtwoord vult u in als u de eerste keer inlogt. Na het inloggen kunt u het wachtwoord wijzigen naar een persoonlijk wachtwoord.
Probleem: Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Oplossing: Raadpleeg de gebruikershandleiding, hoofdstuk 2 Inlogprocedure, 2.2 Inloggegevens wijzigen.
Probleem: Mijn e-mailadres en/of mobiel telefoonnummer is gewijzigd.
Oplossing: U kunt uw gegevens laten aanpassen bij de polikliniek waar u onder behandeling bent of bij de balie van de afdeling Radiologie in Nij Smellinghe. Om privacyredenen is het niet mogelijk uw gegevens telefonisch of per e-mail te laten wijzigen.
Probleem: Ik heb geen e-mail ontvangen met login-informatie voor MyVue.
Oplossing: Neem contact met ons op via myvue@nijsmellinghe.nl.
Probleem: Nadat ik heb ingelogd, wordt mij gevraagd om mijn wachtwoord aan te passen.
Oplossing: Dit is normaal als u voor de eerste keer inlogt. Voer een nieuw wachtwoord in dat u goed kunt onthouden en voeg een veiligheidsvraag en – antwoord toe. Vanaf nu kunt u dit wachtwoord gebruiken om in te loggen op MyVue.
Probleem: Nadat ik ben ingelogd wordt mij gevraagd om een viercijferige toegangscode.
Oplossing: Dit is normaal. Per SMS ontvangt u iedere keer als u inlogt op MyVue een nieuwe unieke viercijferige toegangscode. Deze toegangscode is 20 minuten geldig.
Probleem: Ik heb geen SMS met unieke viercijferige toegangscode ontvangen.
Oplossing: Dit kan voorkomen. Oorzaak hiervoor kan onder andere een tijdelijk probleem met bereikbaarheid van het telefoonnetwerk zijn. Wij adviseren u om opnieuw de inlogprocedure te doorlopen. Meestal ontvangt u daarna wel een SMS. Als dit niet het geval is, kunt u contact met ons opnemen via myvue@nijsmellinghe.nl.
Uw onderzoek delen
Probleem: Ik wil mijn onderzoek delen met iemand anders, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Oplossing: Raadpleeg de gebruikershandleiding, hoofdstuk 4 Onderzoek delen.
Mijn onderzoek niet langer delen
Probleem: Ik wil niet langer dat de door mij uitgenodigde persoon mijn onderzoeken kan bekijken.
Oplossing: Raadpleeg de gebruikershandleiding, hoofdstuk 4 Onderzoek delen, 4.2 Gedeelde onderzoeken beheren.
Mijn onderzoek opslaan op mijn PC
Probleem: Ik wil mijn onderzoek opslaan op mijn PC.
Oplossing: Raadpleeg de gebruikershandleiding, hoofdstuk 4 Onderzoek delen, 4.3 Onderzoek opslaan.
Als u een onderzoek opslaat wordt er een Zip-bestand gemaakt. Hierin vindt u de onderzoeksbeelden terug in twee formaten: DICOM, en JPEG. De DICOM beelden zijn te bekijken door andere ziekenhuizen. De JPEG-beelden kunt u printen of via e-mail versturen. Als u cd’s kunt branden op uw computer, kunt u deze beelden ook op cd zetten.
Uw beelden bekijken
Probleem: Mijn onderzoek bestaat uit meerdere beelden, maar ik kan er maar eentje zien.
Oplossing: Raadpleeg de gebruikershandleiding, hoofdstuk 3 Onderzoeken bekijken.
Probleem: Hoe weet ik wanneer mijn onderzoeksverslag klaar is?
Oplossing: Onderzoeksverslagen zijn ongeveer twee weken na het onderzoek beschikbaar. U krijgt een e-mail waarin u op de hoogte wordt gebracht als het onderzoeksverslag beschikbaar is.
Probleem: Ik heb meerdere onderzoeken ondergaan. Waar vind ik de andere resultaten?
Oplossing: Raadpleeg de gebruikershandleiding, hoofdstuk 5 Eerdere onderzoeken raadplegen.
Staat uw vraag er niet bij? Raadpleeg de gebruikershandleiding of neem contact met ons op via myvue@nijsmellinghe.nl.
Download Gebruikershandleiding MyVue.pdf