Mijn Nij Smellinghe

Mijn Nij Smellinghe

Welkom op het patiëntenportaal van Nij Smellinghe

Uw medische gegevens en/of afspraken bekijken? Log veilig in uw eigen dossier met DigiD.

Op maandag 16 september is er van 9.00 uur onderhoud aan Mijn Nij Smellinghe. Het is dan niet mogelijk om via DigiD in te loggen in Mijn Nij Smellinghe. De verwachting is dat u rond 13.00 uur weer kunt inloggen. Excuses voor het ongemak.

Inloggen met DigiD

Mijn Nij Smellinghe is bereikbaar via computer(laptop), tablet en of mobiele telefoon met internet. Om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen kunt u alleen inloggen met DigiD met sms-controle of DigiD met de app.  Informatie over DigiD en het instellen van sms-controle kunt u vinden op de website van DigiD bij vraag en antwoord

Inloggen Mijn Nij Smellinghe met DigiD

Inloggen via verwijsnummer

Heeft u via uw huisarts een verwijzing naar Nij Smellinghe gekregen? Dan heeft u een verwijsnummer (ook wel ZD-nummer genoemd) gekregen. Door in te loggen met het verwijsnummer, kunt u een afspraak inplannen.

Inloggen Mijn Nij Smellinghe met verwijsnummer

Wat kunt u op Mijn Nij Smellinghe? 

  • Afspraken maken of bekijken
  • Uw persoonlijke gegevens en instellingen inzien en wijzigen
  • Uw medisch dossier inzien (vanaf 1 juni 2014), bestaande uit onder andere de brieven, onderzoeksuitslagen en de medicatie die bij Nij Smellinghe bekend is
  • Vragenlijsten invullen ter voorbereiding op uw afspraak of behandeling
  • Vragen stellen aan uw medisch specialist via een e-consult
  • Persoonlijk voorlichtingsmateriaal inzien over uw behandeling

Afspraak maken
U kunt zelf een digitale afspraak maken via Mijn Nij Smellinghe voor de volgende poliklinieken van Nij Smellinghe:

  • Dermatologie
  • Gynaecologie
  • Keel-, neus- en oorheelkunde (KNO)
  • Longgeneeskunde
  • Oogheelkunde
  • Orthopedie
  • Urologie
  • Mondziekten, kaak- en aangezichtschirurgie (MKA) *

* Voor de polikliniek MKA kunt u ook een afspraak maken met verwijzing van uw tandarts. Log daarvoor in via DigiD en ga naar ‘afspraak maken’.

Vragen
Heeft u vragen over de inhoud van uw medisch dossier? Stel deze tijdens de eerstvolgende afspraak met uw behandelend arts. Of neem contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Heeft u vragen over het gebruik van Mijn Nij Smellinghe, bekijk dan hieronder de veelgestelde vragen en antwoorden of mail naar mijn@nijsmellinghe.nl. 

Download hier de handleiding van Mijn Nij Smellinghe

  1. pdf Handleiding Mijn Nij Smellinghe 985 kB Download

Veelgestelde vragen

  • Voor wie is Mijn Nij Smellinghe?

    Bent u in Nij Smellinghe geweest voor een consult of behandeling, dan hebt u toegang tot het patiëntenportaal Mijn Nij Smellinghe. Uw legitimatiebewijs moet wel eerst gecontroleerd en geregistreerd zijn in Nij Smellinghe.

  • Wat heb ik nodig om Mijn Nij Smellinghe te gebruiken?

    • Een computer of tablet met internetfunctie
    • Een DigiD met sms-functie
    • Een mobiele telefoon
  • Hoe kan ik inloggen op Mijn Nij Smellinghe?

    U kunt op Mijn Nij Smellinghe inloggen als u voor een consult of behandeling in Nij Smellinghe bent geweest. Ook moet uw legitimatiebewijs zijn gecontroleerd en geregistreerd in Nij Smellinghe. U kunt inloggen met uw DigiD met sms-functie. Zie hiervoor onderstaande downloads.

    Download Inloggen met DigiD op Mijn Nij Smellinghe.pdf

  • Kan ik ook inloggen zonder mobiele telefoon met DigiD?

    Ja, dat kan. U krijgt dan een sms op uw vaste telefoon (huisnummer). Dit kunt u via DigiD instellen. Ga naar www.DigiD.nl en klik rechtsboven op ‘Inloggen’ en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Kies voor de optie ‘Controle via sms instellingen’. Kies vervolgens voor ‘Controle voor sms aanvragen’. Voer uw telefoonnummer in en bevestig deze met een sms (dit kan ook uw vaste telefoonnummer zijn). U ontvangt binnen drie werkdagen een brief met activeringscode. Als u de activeringscode heeft kunt u inloggen met DigiD met sms-controle.

  • Wat gebeurt er als ik ben ingelogd en ik opeens iets anders moet doen?

    Als u geen gebruik maakt van Mijn Nij Smellinghe wordt u na 15 minuten automatisch uitgelogd.

  • Ik krijg een foutmelding bij het inloggen. Wat kan ik doen?

    Een foutmelding kan verschillende oorzaken hebben:

    • U bent nog niet in Nij Smellinghe geweest. U hebt alleen toegang tot Mijn Nij Smellinghe als u er bent geweest voor een consult of behandeling en uw gegevens zijn gecontroleerd.
    • Er is een probleem met DigiD. Lees meer hierover op de website van DigiD.
    • U gebruikt niet de juiste gebruikersnaam of wachtwoord voor DigiD. Controleer of u de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters.
    • U heeft uw DigiD niet geactiveerd. Activeer eerst uw DigiD met de activeringscode die u per brief heeft ontvangen.
    • Uw DigiD is geblokkeerd. Wacht tot de blokkade na de aangegeven tijd is opgeheven en probeer het nogmaals.
    • Uw DigiD is verlopen omdat deze drie jaar niet is gebruikt. Vraag dan opnieuw uw DigiD aan bij de overheid.
    • U probeert in te loggen met een verouderde computer, tablet of telefoon. Mogelijk voldoet uw browser en/of besturingssysteem niet aan de nieuwste minimale eisen om in te loggen met DigiD. Het kan zijn dat u uw computer moet upgraden. Hebt u bijvoorbeeld een computer met Internet Explorer 8? Dan moet u uw browser upgraden met Internet Explorer 9 of hoger.
    • In sommige gevallen is het nodig de 'cookies' bij uw browsegeschiedenis te wissen waarna u weer correct kan inloggen.
  • Is het mogelijk om de gegevens van mijn kind in te zien?

    Momenteel is het nog niet mogelijk om de gegevens van een ander persoon dan uzelf in te zien.

  • Ik ben mantelzorger of begeleider, kan ik de gegevens van de persoon waarvoor ik zorg inzien?

    Momenteel is het nog niet mogelijk om de gegevens van een ander persoon dan uzelf in te zien.

  • Ik ben mentor of curator, kan ik de gegevens van de persoon waarvoor ik zorg inzien?

    Momenteel is het nog niet mogelijk om de gegevens van een ander persoon dan uzelf in te zien.

  • Kan ik na het overlijden van een dierbare zijn of haar Mijn Nij Smellinghe nog inzien?

    Nabestaanden hebben geen recht op het dossier van een overleden familielid in te zien, dit is wettelijk zo geregeld. Toch kunt u na het overlijden van een familielid met vragen blijven zitten. In dit geval kunt u contact opnemen met de behandeld arts om uw vragen te bespreken. 

  • Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?

    Wij gaan op een veilige manier met uw digitale gegevens om, conform de Wet bescherming persoonsgegevens. U kunt zelf bijdragen aan een veilig gebruik van Mijn Nij Smellinghe:

    • Log uit op het moment dat u Mijn Nij Smellinghe niet meer actief gebruikt en sluit daarna de browser.
    • Ga zorgvuldig om met afdrukken die u maakt van uw gegevens.
    • Uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk. Bewaar deze daarom op een veilige plek.
    • Sla uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord niet op in uw computer, ook al stellen veel computerprogramma’s dit voor. Dit betekent namelijk dat iedereen die toegang heeft tot uw computer, ook uw inlognaam en wachtwoord kan vinden.
    • Gebruik een screensaver. Voorbijgangers kunnen uw gegevens dan niet direct zien als u even weg bent van uw computer.
    • Gebruikt u draadloos internet? Zorg er dan voor dat uw internetmodem of router beveiligd is met encryptie. Dan kan niet iedereen van uw internetverbinding gebruik maken. In de handleiding van uw apparatuur staat hoe u dit kunt doen.
  • Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?

    Wij gaan altijd zorgvuldig om met uw privacy en (medische) gegevens. Wij willen graag weten hoe vaak Mijn Nij Smellinghe wordt gebruikt. Daarom registeren we elke keer dat u inlogt. De gegevens die u zelf invoert/aanpast in Mijn Nij Smellinghe komen in uw medisch dossier.

    Wanneer u een e-consult naar uw zorgverlener stuurt, komt deze in uw dossier van Nij Smellinghe. Ook het antwoord van uw zorgverlener komt daarin te staan. De e-consulten zijn inzichtelijk voor die zorgverleners binnen Nij Smellinghe die toegang hebben tot uw dossier.

  • Ik ben jaren geleden in Nij Smellinghe behandeld. Kan ik Mijn Nij Smellinghe dan inzien?

    Alle patiënten die voor een consult of behandeling in Nij Smellinghe zijn geweest, bij wie het legitimatiebewijs is gecontroleerd en geregistreerd, kunnen inloggen in Mijn Nij Smellinghe.

  • Kan ik op Mijn Nij Smellinghe alle informatie uit mijn medisch dossier inzien?

    Mijn Nij Smellinghe biedt de mogelijkheid om mee te kijken in gedeeltes van uw medisch dossier. Ook wordt bij een aantal onderdelen pas informatie getoond vanaf 01 juni 2018. U kunt dus niet alle informatie uit uw medisch dossier zien op Mijn Nij Smellinghe. Maar u hebt hier wel recht op. Klik hier voor meer informatie.

  • Ik heb een vraag over een uitslag. Wat moet ik doen?

    Uitslagen zijn soms lastig te begrijpen en mogelijk nog niet helemaal compleet. De zorgverlener heeft alle uitslagen nodig om volledig beeld van uw gezondheidssituatie te krijgen. De uitslagen worden op het portaal getoond 7 dagen nadat ze zijn verwerkt. Er kunnen uitslagen staan die uw behandelaar nog niet met u heeft besproken.

  • Wat betekent het voor mijn behandeling als ik gebruik maak van Mijn Nij Smellinghe?

    In principe heeft u vooral inzage in uw (medische) gegevens en heeft u de mogelijkheid informatie vooraf ter voorbereiding of achteraf als naslag te gebruiken. Op termijn kunt u via Mijn Nij Smellinghe contact zoeken met uw zorgverlener wanneer u wilt en vanaf welke plek u wilt of krijgt u specifieke voorlichtingsfolders die u thuis rustig terug kunt lezen. Hierdoor kan het zijn dat u minder vaak naar het ziekenhuis hoeft te komen.

  • Ik had een e-mail van Mijn Nij Smellinghe moeten krijgen, maar ik kan deze nergens vinden.

    Het kan zijn dat e-mails van Mijn Nij Smellinghe in uw Spam (ongewenste e-mail) terecht komen. Het gaat dan om:

    • E-consult notificatie e-mail
    • Afspraakberichten

    Kijk in uw mailbox dus bij ‘Spam’ als u de e-mail van Mijn Nij Smellinghe niet hebt ontvangen.

  • Ik moet via Mijn Nij Smellinghe een vragenlijst invullen, maar ik ben nog niet in Nij Smellinghe geweest. Hoe kan ik deze vragenlijst invullen?

    Soms vragen wij patiënten een vragenlijst in te vullen ter voorbereiding van een afspraak. Lukt dit niet, dan kunt u deze samen met de zorgverlener invullen of contact opnemen met de betreffende polikliniek, zodat u de vragenlijst via de post opgestuurd krijgt.

  • Extra informatie

    Voor meer informatie kunt u ook de Handleiding Mijn Nij Smellinghe raadplegen. Staat uw vraag er niet tussen of heeft u verbetersuggesties? U kunt terecht bij de helpdesk met vragen over het gebruik of de werking van het Mijn Nij Smellinghe.

    Neem contact met ons op via mijn@nijsmellinghe.nl. Wij zullen uw vraag dan zo spoedig mogelijk beantwoorden. Vergeet niet in uw -email te vermelden:

    • Wat precies het probleem is en wanneer het zich voor deed.
    • Over wie gaat het probleem: uzelf (patiënt), uw kind, uzelf als gemachtigde voor uw kind?
    • Uw naam en geboortedatum
    • Voeg waar mogelijk een schermafbeelding of tekst van de foutmelding toe

    Met vragen over uw zorg en behandeling kunt u bij uw zorgverlener terecht.

    DigiD
    Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Is uw DigiD verlopen? Lees meer op de website van DigiD.